Povratak na početnu stranicu

Katehetski ured Riječke nadbiskupije
(u nadbiskupskom ordinarijatu)
Ivana Pavla II. 1
51000 Rijeka

Tel: +385.51.581.222
Fax: +385.51.581.223

katehetski(a)ri-nadbiskupija.hr

www.ri-nadbiskupija.hr

 
Nalazite se u > Predškolski odgoj
30.10.2013
Novo
Kako djeci približiti poeziju/prozu/biblijski tekst?

Kako djeci približiti poeziju/prozu/biblijski tekst?

 

     Odabrati kvalitetan tekst – primjeren dobi djece

     Napraviti pripremu:

-     Prostora

-     Materijala

-     Planirati različite uvodne aktivnosti, tematski vezane uz tekst/recitaciju

-     Osmisliti motivaciju djece za slušanje poezije/proze

-     Napraviti popratne aplikacije uz tekst ili potrebne rekvizite koji prate tekst

-     Samo recitiranje poezije,pričanje priče,čitanje slikovnice

-     Što nakon recitacije,priče,slikovnice,igrokaza?-kreativni zadaci za rad s tekstom!

 

 

Priprema prostora

    Organizirati prostor za uvodne slobodne aktivnosti

    Organizirati prostor gdje će se recitirati poezija,proza,biblijski tekst

    Organizirati prostor za aktivnosti nakon recitacije,priče,biblijskog teksta

 

Priprema materijala/poticaja

    Izraditi pomoćna sredstva za recitiranje (aplikacije, lutke, scenu, stolno kazalište i sl.)

    Osmisliti i osigurati dovoljno poticajnog materijala za uvodne aktivnosti

    Pripremiti materijale za rad nakon slušanja teksta

 

Uvodne slobodne aktivnosti

    Likovne aktivnosti

    Praktične aktivnosti

    Igre neoblikovanim materijalom

    Aktivnosti za poticanje pred čitalačkih vještina

    Aktivnosti za poticanje matematičko-logičkog mišljenja

    Istraživačke aktivnosti

    Društvene igre (memory, loto, umetaljke, )

    Labirint, križaljke

 

 

Motivacija

    Spontani poziv na slušanje teksta,

    odgajatelj kostimiran,

    lutkom,

    pripremljenim materijalom – scenom,

    uključivanjem djece u pripremu potrebnog za slušanje teksta

    Glazbom

    Stvaranjem atmosfere i sl.

Izrada rekvizita uz tekst

    Od različitih materijala: aplikacije, stolno kazalište, lutke i sl.

    Bitno: voditi računa o estetskom dojmu sredstva, da se materijali mogu kombinirati jedni s drugim, dovoljno čvrsti kako bi djeca mogla s njima baratati

 

 

Recitiranje teksta,psalma

     Glasno

     Razgovijetno

     Umjerenom brzinom

     Prilagoditi boju glasa i intonaciju

     Paziti na interpunkcije

     Prvi put – odgajatelj sam recitira bez popratnih sredstava

     Drugi put – uključuje izrađena sredstva

     Treći put – uz recitiranje i sredstva uključuje djecu

     Na traženje djece može se ponoviti više puta

 

 

Što nakon recitacije,psalma?

    Razgovor o doživljaju pjesme, koje osjećaje budi u djeci

    Prikaži pjesmicu uz pokret

    Reci je tužno, sretno, ljutito, šaljivo, tajnovito, glasno, i sl.

    Daruj nekome pjesmu

    Nacrtaj najljepši stih

    Izmisli melodiju za pjesmu

    Otpjevaj pjesmu

    Nastavak rada sa slobodnim uvodnim aktivnostima

 

 

Igrokaz

     Odabrati kvalitetan tekst – primjeren dobi djece

     Napraviti pripremu:

     Prostora

     Materijala

     Planirati različite uvodne aktivnosti, tematski vezane uz tekst

     Osmisliti motivaciju djece za praćenje igrokaza

     Napraviti popratne aplikacije uz tekst ili potrebne rekvizite koji prate tekst

 

     Voditi računa pri izradi lutki koje se pojavljuju u igrokazu

     Izabrati adekvatnu glazbu za kulisu

     Pokretanje lutki

     Mijenjanje glasa

     Uvod – radnja - rasplet

 

 

Što nakon igrokaza?

    Ponuditi djeci da sami naprave igrokaz s lutkama koje su im na raspolaganju ili su ih učinili sami

    Cilj:

  proširivanje rječnika djece

  Poticati kreativnost i dječje stvaralaštvo

 

 

 

Pričanje priče,biblijskog teksta,slikovnice

    Priprema također obuhvaća iste elemente kao i obrada poezije i igrokaza

    Bitno: stvoriti ugodnu atmosferu za slušanje priče, boja glasa, intonacija, vladanje tekstom

    Oblici:pričanje,čitanje,interaktivno čitanje

             priča iz vrećice,obojana priča

 

 

Što nakon pričanja priče,biblijskog teksta?

Razgovor:

  Koji je najsretniji, a koji najtužniji dio priče

  Kako je priča još mogla završiti

  Što bi ti napravio da si glavni lik u priči

  Kako se osjeća glavni lik iz priče na početku/na kraju

  Da li si doživio nešto slično

  Kako se osjećaju pojedini likovi iz priče

Aktivnosti nakon:

-   Neka djeca dramatiziraju priču, naprave igrokaz

  Izrade likove iz priče od gline, plastelina

  Naslikaj/nacrtaj najzanimljiviji dio priče, najdraži lik, gdje se odvija radnja priče  

 

 

 

Procesna drama

    Uvodne aktivnosti:priprema rekvizita potrebnih za dramu

    Motivacija-uvod u dramu

    Dramski zaplet

    Rješavanje problemske situacije od strane djece

    Rasplet

 

Ples pisanja

Priča

Pokret u prostoru

Likovni izričaj-grafomotorika(obje ruke)

 

 

 

Priredila : Brankica Blažević,dipl-pedagog

 

Isprintaj članak
| više
 
Nadbiskupski dom, 1. rujna 2019.
Katehetski dan i svečana podjela kanonskih mandata